Rozhoduje optimalizace
Kdybychom si dnes dali tu práci a spočítali všechny internetové stránky, které touží vzbudit v nás zájem, dostali bychom se na úctyhodná čísla. A kdybychom si pak představili, kolik času bychom potřebovali, abychom je navštívili a využili tak, jak si to jejich majitelé přejí, zjistili bychom, že to není v lidských silách zvládnout. Tolik materiálu, kolik se nám tu nabízí, bychom prostě nezvládli ani zhlédnout, natož abychom to využili. A pokud se budeme bavit o obchodních nabídkách v rámci tohoto obsahu, pak bychom nedali dohromady ani tolik peněz, abychom mohli zaplatit to, co od nás provozovatelé podnikatelských webů očekávají.
Zkrátka a dobře si my lidé – uživatelé internetu – musíme z oné spousty nabídek vybírat. A jak už je vám možná známo, nevybíráme si zase až tak docela sami. Necháváme si v tomto ohledu pomáhat internetovými vyhledávači, které se starají o to, abychom našli to hledané a současně se dostali přednostně k takovým nabídkám, jež vypadají nejdokonaleji.
Pro uživatele internetu to znamená, že mají zadat do vyhledávače žádané klíčové slovo a pak se podívat na nejdostupněji předložené, a tedy zřejmě nejdokonalejší nabídky. A co to znamená pro provozovatele internetových stránek? Že mají udělat vše pro to, aby je vyhledávače nabízely internetové veřejnosti dokonaleji než konkurenční nabídky.
A jak se dosahuje toho, aby se něčí stránky dostaly do popředí v seznamech nabídek internetových vyhledávačů? Přece optimalizací pro internetové vyhledávače. Jenom ten z provozovatelů internetových stránek, který si nechá provést audit SEO a následně si nechá web optimalizovat, má naději, že u lidí pohybujících se na internetu uspěje.
Ale nejde tu rozhodně jen o klíčová slova – analýza se musí dotknout v ideálním případě všeho, co může pozici stránek v internetových vyhledávačích ovlivňovat. Protože jen na jejím základě se provede dokonalá SEO vedoucí k úspěchu.